I Was Way Out West 2010

Jaha, då var det söndag igen.

Vad har då hänt sedan senast? Jo, jag lämnade Stockholm och tog tåget mot Göteborg. Där har jag, Camilla och min kompis John njutit av musik på Way Out West. Jag och Camilla hade också bokat hotell för en romantisk weekend, och det blev det verkligen.

Vi såg, i tur och ordning, på fredagen: Jens Lekman, Paul Weller, Beach House, Local Natives, The National, Miike Snow, Jonsi, M.I.A., The xx.

I lördags blev det Shout Out Louds, Mumford and Sons, Girls, Anna Ternheim, Håkan Hellström, Lykke Li och La Roux.

Bästa spelningarna:
1) Håkan Hellström (herregud, 25 000 som var med på allsången!)
2) Local Natives (helgens svängigaste)
3) The xx (så jävla poetiskt)
4) The National (världens bästa grupp, men i fel omgivning)
5) Lykke Li (hade tappat rösten men var ändå grymt bra, med sin Ready or not-rap och The Knife-cover)

Tredje året i rad jag var på WOW. Hoppas det blir en fjärde nästa år.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0