Morgonmatch

Klockan 05.29 ringde väckarklockan imorse.

Studsade upp och begav mig mot Skytteholms IP för seriematch med Eurosport. För motståndet stod alltså tabelltvåan Lokaltidningen mitt i - själva låg vi före matchen nia.

För att krydda förutsättningarna ytterligare så saknade vi avbytare, och spelade på en större plan än normalt.

Placerade mig själv centralt på mittfältet och var ganska hyfsad. Men vi hamnade tidigt i underläge med 0-1 och fick jaga mycket boll inledningsvis. Men som en blixt från klar himmel lyckades vi ändå göra 1-1 före paus.

Efter densamma började vi bra - men släppte likväl in två snabba bollar och det såg kört ut. Fast Eurosport ger sig aldrig och inom loppet av 45 sekunder både reducerade och kvitterade vi - det sista målet gjorde jag själv med ett ganska kyligt avslut i friläge.

3-3 alltså.

På slutet var jag nära att komma helt fri - men min lagkamrat missade två passningsförsök av den enklaste sorten. Fast en poäng kändes ändå helt okej. 

¤        ¤         ¤         ¤

Nu är det snart dags för min andra frukost, ska bara ut och köpa färskt bröd först.

Börjar klockan 14 idag och har redan tränat - vad ska man då göra med tiden? Förmodligen softa, kolla någon film och kanske ta en sväng förbi Solna centrum.

Bara tre arbetsdagar kvar nu...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0