Lycka = 883 kronor

Lycka har tydligen ett pris.

Närmare exakt 883 kronor. Det är vad sträckorna Stockholm-Trollhättan, Vara-Stockholm kostar. Host. Men jag har ju kalkylerat att det är värt det - får åtminstone en halvdag med Camilla och fyra dagar med familjen och Tilly/Freja.

Åker på onsdag, kommer tillbaka vid lunchtid på måndag.

Annars då? Märklig dag, väldigt märklig. Fick ett telefonsamtal vid exakt 10.33. Chefen undrade om jag kunde komma tidigare eftersom min kollega (som skulle göra första arbetsdagen på ganska många veckor) hade blivit sjuk och behövde åka till akuten. Tackade ja, om än motvilligt.

Och nu - ungefär 12 timmar senare - är man alltså kvar på samma stol. Slutar vid midnatt och det gäller alltså att hålla humöret uppe ett litet tag till. Då gör jag ju som man alltid måste göra: drar på mig hörlurarna, skruvar upp volymen och tokladdar inför Way-Out-Motherfucking-West.

Typ med det här:



Ciao! :)

Kommentarer
Postat av: Camilla

Fy fan vad du pendlar! :-) Men vad gör man inte för lyckan?! :-)

2010-08-03 @ 18:25:17
URL: http://jourapresjour.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0