Recap

Lite dåligt bloggflöde de senaste dagarna, får jag medge.

Är mitt uppe i ett överflöd av tentor och presentationer och i onsdags kväll hade jag skandinavisk middag i närheten av mitt universitet i Castellanza tillsammans med svenskarna Markus, Robin, Davor, Anna och Andrea, skotten Scott, norska Ingrid och belgiska Lena.

Vi åt potatis med rökt lax, pasta med hemmagjorda köttbullar, chokladbollar, belgisk choklad och avrundad med pannkakor som ackompanjerades av glass. Rätt göttigt, faktiskt. Kommer definitivt sakna framför allt svenskarna när man lämnar Italien om SEX dagar...

Hade min sista träning med fotbollslaget igår och vi fick då vårt nya ställ, som visade sig vara aningen för litet - åtminstone för stora mig. Lovar att lägga upp en bild på mig i min large-tröja lite senare...

Igår hade vi också en riktig mardrömstenta som för en vecka sedan utlovades vara multiple choice-/sant eller falsk-designad. Men två dagar före tentan (i tisdags) sa vår klantlärare att det kanske kan komma något tal där man behöver räkna, vilket vi inte tog på så stort allvar. Och så kommer tentan - 80 procent var tamejfan kalkylationer... Men jaja, hoppas och tror att jag klarar ett godkänt i den kursen.

Hur som helst, en tenta kvar (på tisdag) som jag lär behöva plugga mycket till.

...and to the positive side, man är inte sugen på att gå ut just nu...





Det snöar nu på morgonen (ovanligt här) och är runt fem minusgrader, vilket är ännu ovanligare. Tydligen ska kylan bli ännu värre i helgen också...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0