Novara

Stressig kväll efter två härliga dagar..

Igår träffade jag mina gamla kompis Mårthen och hans polare Rutger som ska bo hos oss i två dagar här, innan vi åker till Neapel tillsammans imorgon bitti. Men mer om Neapel senare. Vi hade i alla fall en jättetrevlig kväll som började på gymmet och slutade med att vi var väldigt berusade på en skön bar i Milano.

Hängde med massa italienare men också några trevliga utlänningar. Den största clownen i gänget var dock Federico, bartendern som snackade lite svenska efter att han forskat tio månader vid Karolinska institutet. Han gav oss många skratt den kvällen!

Idag drog jag och min universitskompis Markus till Novara för att kolla på vår första Serie B-match (italienska andradivisionen, för er tjejer) någonsin, Novara-Crotone. Novara vann med 3-0 och vi hade verkligen trevligt på läktaren trots att det var svinkallt ute.







Flyget till Neapel avgår 10.15 imorgon, vilket innebär tidig uppstigning. Men längtar väldigt mycket - både för att jag får återse min gamla hemstad, för att jag har goda vänner med mig och för att jag får träffa människor som betydde väldigt mycket för mig för två år sen. Ska försöka ta många bilder också!

Sov gott allihopa. Hörs på tisdag igen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0