Filmsågarstund

Jaha, då var det dags att ta fram motorsågen.

Lovade att påbörja min filmkritikerkarriär inom kort, och idag är det så dags. Tänkte skärskåda en handfull filmer som jag sett under den senaste tiden. Vissa är underbara, andra inte ens värda att slänga i brasan. Här är dem:

BROOKLYN'S FINEST



DOM: Polisthrillers är något av min favoritgenre, och jag satt verkligen fastnaglad framför Brooklyn's Finest från början till slut. Bra manus, sköna New York-bilder, trovärdig handling och jävligt grymma skådisar (Richard Gere, Wesley Snipes, Ethan Hawke & Don Cheadle).

BETYG:      



NEW YORK, I LOVE YOU



DOM: Fyyy fan. Jag skulle inte ens se om denna kalkonrulle om jag fick betalt. Jag ger ett talande exempel för hur fullständigt uruselt manuset är genom detta citat, som alltså sägs av en åttaåring i filmen: "Solen är en pojke och månen en flicka. Jag gillar nära båda är framme, de gör alla de vackra färgerna. Och det är liksom lila, chockrosa och vanligt skärt... och de liksom leker tafatt med varandra medan de fortfarande kan." Blä, blä, blä!

BETYG:  



YOUTH IN REVOLT



DOM: Kan en film vara dålig när Michael Cera medverkar i den? (Eh, ja, Year One, duh). Men oftast inte. Han är en av mina absoluta favoritskådespelare, och rollen som sexuellt besatt tonårs-schizo gör han extreeemt bra. Halleluja moment!

BETYG:      


Jaha, det var dagens filmkritikersession. Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0