Lördag?

Har verkligen vänt upp-och-ner på den här veckan.

Var ledig mitt i veckan och jobbar under helgen (eller ja, nästan jämt nu under de kommande dagarna). Hade käre Per Hingsten Hedbrants mor varit här nu så hade hon säkert sagt åt mig att inte vända på veckorna. Det måste finnas en balans på något sätt, och jag känner att den är lite rubbad just nu.

Kanske för att elvatimmarsdagar sliter, kanske för att man saknar Camilla och familj, kanske för att man mitt i årets vackraste väder (30 grader!!) sitter inne på kontoret och ugglar, kanske för att man jobbar på en lördag.

Eller - allra rimligast - en blandning av allt.

Dagen började hur som helst lite sådär. Kontoret var låst med nyckel och jag fick vänta en trekvart innan studioteknikerna kom och låste upp. Sedan kändes det som att jag hela tiden var ett steg efter, hela dagen. Annars har jag haft en del rätt roliga uppgifter - pratade med gamle storspelaren i tennis, Jonas Björkman, samt med vår egen expert Maria Strandlund-Tomsvik. Lajvade också dubbelfinalen, där det blev svensk förlust.

Och hipp som happ så var klockan 19.00 på kvällen och det var dags att gå hem. Orkade inte röra på mig efter jobbet utan gick bara hem, åt mat och stekte upp några fetaostbiffar till kommande dagar. Måste kolla tvättider också (hej-jag-har-inga-rena-underkläder-kvar!) och plocka med ditten och datten.


Och om ni undrar - nej, jag är inte avundsjuk på herr och fru Carler som drog till Playa del Ingles...




...men jag måste erkänna, det ser ganska nice ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0