mmm...artin filmkritikern

Mitt filmintresse är i många avseenden brinnande och omättligt på samma gång.

Därför tänkte jag från och med nu börja med att betygsätta filmer som jag sett. På så sätt kan jag och Josh få chansen att fortsätta våra cinematiska diskussioner och vårt IMDB-nörderi utan att vi befinner oss på samma geografiska plats. Dessutom är ju film en gemensam referenspunkt för de flesta.

Så här ser min Il Duomo-skala ut :

 = en milanesisk domkyrka = underkänd

  = två milanesiska domkyrkor = knappt okej

   =
tre milanesiska domkyrkor = sevärd

    = fyra domkyrkor = fet film

     = fem domkyrkor = ett måste


Inte så komplicerat va? :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0