Way Out West 2010

En av sommarens största händelser är definitivt Way Out West.

Har bokat hotell till mig och Camilla, lär få pressbiljett (GRATIS) i år igen och hoppas på underbart väder i Slottsskogen i Göteborg. Det är alltid lika trevligt. Dessutom verkar det som att min favorit-John också ärar oss med sin närvaro.

Och spellistan är helt okej, nästan mer än så faktiskt.

Ser mest fram emot The National, Local Natives, Mumford & Sons, The xx, Jònsi, Soundtrack of Our Lives, Miike Snow, Lykke Li, Talib Kweli och Håkan Hellström. Har säkert missat någon där, det är ju mycket som är sevärt.

Enda minuset är väl att jag missar några coola klubbspelningar. The Tallest Man on Earth hade ju varit helt fantastiskt att se, precis som Junip (inte helt säker på att jag missar den, men förmodligen).

Här får ni några smakprov på vad som väntar:



Local Natives, 'Wide Eyes' (Live)




Mumford & Sons, 'Little Lion Man' (officiell video)




Jònsi, 'Go do' (akustisk version)




The National, 'Fake Empire' (albumversion)

Några smakprov som sagt. Det kan bli bra, det här..

Kommentarer
Postat av: Josh

The national är smått underbara.

2010-07-18 @ 09:55:08
Postat av: Mmm...artin

Ja, verkligen. Den kan nog bli helt magiskt när de spelar, lite Band of Horses-känsla möjligtvis. Är nog The National jag ser mest fram emot faktiskt :)

2010-07-18 @ 12:28:52
URL: http://mmmartin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0