Han är Mr Beef

Det verkar som att jag har anställts av en enda anledning:

Att starta beefs med kändisar.

För er som inte känner till ordet beef kommer här en förklaring från Wikipedia: "[A]vser inom hiphopkulturen ett bråk, gräl eller någon form av oenighet mellan olika personer eller grupper."

Mina chefer gillar att hetsa mig till att ställa ofta ganska obekväma frågor, och visst - jag tycker att det är ganska kul. Jag är bra på att prata i telefon och får en kick av det. Idag har jag (hittills) lyckats reta upp Martin Dahlin, Roland Nilsson, Edward Ofere och säkert några till.

Men som journalist handlar det ju om det: att våga ställa kritiska och befogade frågor. Jag tycker att jag blir bättre och bättre på det varje dag. Och på det sättet är det ju skönt att Eurosport-jobbet är utvecklande också.

Jaja, har lite mer än fem timmar kvar på jobbet. Pust, det blir en lååång kväll..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0