Born to be famous

Hängde en stund med AIK-spelaren Kenny Pavey idag på Eurosport-kontoret. Han var inbjuden som gäst i vårt webbprogram VM på Corso för att snacka om England. Jag blev erbjuden att medverka i programmet men tackade vänligt nej på kollega Månssons förfrågan. Såklart att den jäveln ändå lät mig sätta mitt avtryck.

Ungefär 8.50 in i klippet får jag leka lite expert. Kepsen är ju ett måste på redaktionen, den är kanske den vackraste huvudbonad jag någonsin haft. Däremot är jag lite skeptisk till att höra min egen röst - det är ju alltid lite knepigt, kanske för alla. Jag låter stockholmsk, redan. Fan.




Vad tyckte ni? En okej debut, säger jag, inte mer än så.

Pavey verkar ju annars vara en riktigt skön lirare. Han stannade kvar efter programmet och pratade om galna barndomsvänner som låtit sina fotbollsframgångar stiga dem åt huvudet, om nye AIK-tränaren Alex Miller, om sina minnen från tiden i Millwall och om våta festkvällar i England. Mycket off the record, naturligtvis.

Det var jobbet det. Tog en härlig promenad utmed vattnet efteråt och åt sen sallad med rökt lax. Ikväll tänker jag bojkotta alla former av fotboll (det kan bli för mycket ibland, till och med för mig) och drar på en film istället.

Tänker glömma att det är midsommar imorgon, att det ska bli sol och att (nästan) alla är lediga. Jag blickar framåt istället. Snart är det bara tre ynka dagar kvar mi amore..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0