En midsommarnatts(mar)dröm

Midsommar, midsommar, midsommar. Ja, den här kommer man minnas. Eller glömma fort. Whatever.

Kom precis hem från ett nästan läskigt tomt Eurosport-kontor. Chefen Borell hade ryggskott, min sidekick Ekeliw fick tydligen ledigt och kollega Jönsson var sjuk och ramlade in fem timmar senare än tänkt, alltså precis innan jag skulle sluta. Det innebar att jag - mer eller mindre - fått sitta ensam på jobbet i elva timmar idag.

Det var... segt, tråkigt och stressigt.

Dagens stora höjdpunkt var ett telefonsamtal med min gamla barndomsidol Stefan Schwarz. Vi diskuterade Portugal (han bor där), men det var en rätt rörig intervju. Stefan snackar snabbt, med bred skånska - och han gillar att avbryta sig själv mitt i meningar, för att istället påbörja en ny. En ren mardröm för en reporter.

Nåja, det gick ju åtminstone. Och lite stort var det.

Resten av denna midsommar 2010 tänker jag spendera i min ensamhet, i en 150 kvadratmeter stor lägenhet i Solna. Eller ja, ensam och ensam - kattungarna är ju här. Drar på en film snart, och sen kanske lite fotboll.

Plus dagens höjdpunkt (okej då, den andra höjdpunkten): telefon med Camilla.. Tänk att något lite kan generera så stor glädje. Det ni..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0