Morgonstund har guld...

Har haft en tidig men helt underbar morgon.

Gick upp vid sex, åt en lätt frukost och vandrade bort till Skytteholms IP (ganska nära Solna centrum) där mitt Eurosport skulle möta topplaget TV4/Canal+ i korpserien. Konstgräs var underlaget och storleken sjumanna. Vi var nio man och jag fick direkt förtroendet av vår kapten Åke (eller Rotebros Maradona, som han också kallas) att spela hela matchen på innermittfältet.

I första halvlek var vi väldigt tillbakapressade och det såg inte alls bra ut. Men TV4/Canal+, som saknade några större kändisar, saknade udd framåt och det var mållöst in i paus. Efteråt tog vi över t o t a l t . Jag började få mer boll centralt och låg bakom det mesta i anfallsväg, men även vi saknade skärpa.

Matchen slutade 0-0.

¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤

Äter min andra frukost nu. Mmm...

¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤

Ska snart duscha och bege mig ut till Nicklas hem i Hässelby. Räknar med en lat dag i solen och framför fotbolls-VM, med alla de tillbehör som hans rikemansliv hos föräldrarna kan erbjuda. Förväntar mig ren och skär lyx, hehe..

Nä, men ska bli skönt att lämna Solna för en stund. Det är sista lediga dagen också - imorgon börjar ett femdagarspass på Eurosport. Bytte med kamrat Jönsson, så nu jobbar jag tidigt (7-18 vardagar, 8-19 helger) under veckan istället för sent. Ska bli trevligt att göra lite nytta igen, men jag längtar mest till måndag..

¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤

Domaren i dagens korpmatch är för övrigt talangscout åt Manchester United. Jag vill ju inte insinuera något men mycket snart kan ni få se mig i en större klubb, haha.. Eeeeeller inte!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0