På besök i Hässelby

Ibland behöver man lite miljöombyte, så helt sonika styrde jag kosan mot Hässelby Strand där Nicklas Il Capitano Carler bor över sommaren. Hans föräldrars hus var väldigt vackert placerat, med utsikt över sjön. Verkade överhuvudtaget vara en väldigt gemytlig förort, om än med ett knippe overpriced houses vid vattnet.

Vi och Nicklas polare Erik käkade, snackade, tog en promenad och kollade på VM-fotboll. Var ruskigt trevligt, hoppas jag får träffa Nicklas lite senare i veckan också, fast efter jobbet då förstås. Tyvärr lär det ju inte bli något midsommarfirande alls för min del eftersom jag jobbar till klockan sex på fredag och sen ska upp tidigt dagen efter, annars hade ju umgänge med hans närmaste krets varit väldigt trevligt.

Jag och Camilla får väl sitta över telefon och tycka synd om varandra istället. Båda jobbar ju.

Kom hem alldeles nyss och ska mest fixa med ditten och datten under resten av kvällen. Hoppas jag hinner dra på en film också innan jag slumrar till. Såg Youth in revolt, med min favorit Michael Cera, häromdagen och tyckte att den var fantastisk. Kan bli ännu mer Cera ikväll, funderar på att se halvdokumentären Paper Heart..

Och imorgon tvingas jag ju gå till Eurosport igen, ställer väckarklockan på 5.36. Uuusch. Men det är bara att bita i det sura äpplet och jobba på - om snart ynka fem dagar befinner jag mig i Trollhättan hos dig älskling. Så det så.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0