A night at Alcatraz

Ikväll vankas alltså konsert med - enligt mig - världens bästa band:

The National.

Såg dem i somras på Way Out West och konserten var fantastiskt bra. Men själva sammanhanget var inte det rätta; The Nationals mörka, melankoliska rock passar bäst på klubbar inför en mindre publik. Med andra ord precis så som kvällens spelning ska hållas, på Alcatraz i Milano.

Vet att jag länkat till deras låtar och videor tidigare, men idag känns det väldigt befogat. Här kommer några av mina absoluta favoritlåtar, båda gamla och nya...

England
(från senaste albumet High Violet)



Slow Show (akustisk version, från albumet Boxer. Ungefär 2.35 in vänder låten och det kan nog vara de vackraste textraderna som någonsin har skrivits, enligt min åsikt)



Santa Clara (från The Virginia EP. Den bästa The National-låten hittills, men det verkar inte finnas en enda liveversion på internet. Ikväll tänker jag gapa mig hes för att få dem att spela just detta mästerverk...)



Fake Empire (öppningsspår från Boxer. Första låten jag hörde med The National).



Bloodbuzz Ohio (från senaste albumet, High Violet. En lite ovanlig The National-låt men likväl kanske det allra bästa spåret på skivan).
 


Sådärja. Let the show begin...

Kommentarer
Postat av: Camilla

Nananana jag har DN, det har inte du, nanana! Haha.



Ha så kul på le konsert ikväll! Och hoppas tentan gick bra!? (Såklart den gick bra.)

2010-11-16 @ 14:53:26
URL: http://jourapresjour.blogg.se/
Postat av: Camilla

soo jelous... om du inte ringer ikväll blir det inget mys imorrn, det vet du!

2010-11-16 @ 16:12:32
URL: http://millajo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0