Bråk med grannen

Herremingudalltså.

Vi har råkat i luven på grannen, och det rejält. Igårkväll - när jag var själv hemma och precis hade gått och lagt mig - så hörde hur jag personen i lägenheten under stötte något mot sitt tak för att antyda att vi förde oväsen. Jag tänkte inte mer på det eftersom jag låg lugnt och stilla i sängen, utan att göra ett ljud.

Och innan det hade jag bara kollat på teve.

Men några minuter senare så hör jag två kraftiga knytnävar banka på dörren och svärord komma från andra sidan. Jag pratar våldsamma slag. Jag drar på mig en t-shirt, öppnar dörren på glänt och ser en rosenrasande, 70-årig man gapa mot mig samtidigt som han försöker komma in mellan dörrens glipa.

Jag drog igen dörren snabbt och försökte prata vett med honom genom dörren. "NI SKA VARA TYSTA NU! VAR TYSTA", fortsatte han att ropa. Jag öppnade dörren på glänt igen och på nytt försökte han attackera sig in, vilket kändes ytterst hotsamt. Jag förklarade att jag omöjligt kunna göra något som störde honom, men några minuter senare lämnade han vår ytterdörr och begav sig nedåt igen.

Jag var givetvis chockad. Vad annars.

Och idag hände det igen. Min lägenhetskamrat Stefano hade just kommit hem när vi hörde samma två knytnävar banka på dörren och samma röst upprepa de där svärorden och uppmaningarna om att vara tysta. Vi blev nog både paffa och chockade på samma gång, eftersom vi bara hade gått här uppe, på sin höjd.

Stefano är nu nere och försöker prata vett med mannens son, som tydligen också bor här i huset. Det är en hetsig diskussion, det kan jag säga er. Tydligen har oljudet, enligt mannen, pågått ett längre tag och nu har de fått nog. Men det är ju löjligt (eller så är det jäääävligt dåligt isolerat här). Vi har hotat om att ringa polisen, och så kan mycket bli fallet om inte det här får ett abrupt slut.

Själv är jag lite skärrad fortfarande. Usch, det kändes hotfullt.

Nåja, hoppas att Stefano löser det här och kommer tillbaka snart så att vi hinner gå till gymmet innan det blir alldeles för sent. Och hoppas att klumpen i magen släpper.

Som sagt. Herremingudalltså.

Kommentarer
Postat av: C1

Hahahaha! Sicken gubbe! Man bara: Vafanapoli!



Nej men seriöst, anmäl skiten ur honom!



Kram.

2010-10-04 @ 21:27:29
Postat av: Mmm...artin

Han har fått en varning nu, nästa gång så bussar vi poliserna på honom. Men det är lite segt, nu måste vi ju vara jättetysta här uppe för att bevisa vår oskuld, även om vi var oskyldiga från början.



Gubbjävel.

2010-10-05 @ 08:24:38
URL: http://mmmartin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0