Don Bosco vs. Virtus

Dagens resultat: 0-0 och en vadkaka.

Spelade mot ett lag som heter Don Bosco, från förorten Rozzano. Planen var ungefär som väntad - måtten var förvisso ganska vanliga, men det var ju ytterst sparsmakat med gräs. Och spelet blev därefter.

Vi dominerade totalt men fortsätter att ha svårt att göra mål, trots att vi har fyra riktigt duktiga anfallare (de delade på halvlekarna). En boll i ribban och ett par missade frilägen blev det, vilket kändes lite typiskt. Själv spelade jag 90 minuter igen, och gjorde en godkänd match. Inte mer.

Och vadkakan? Fick en spark rakt över benet och nu när det stelnat till kan jag knappt gå, men det går nog över om någon dag eller så. Var roligt att spela i alla fall, och vädret är underbart här i Milano idag.






Kan ju tillägga, för sakens skull, att det ändå var ganska hyfsat med gräs ut mot hörnflaggorna, om man jämför med hur det var centralt i planen. Fint dock med vinrankorna på kortsidan.

Har just smällt i mig färsk lax, pasta med pesto och zucchini. Nu blir det lite arbete, lite plugg, lite vila och förhoppningsvis massor med virtuellt umgänge med min underbara flickvän.

Ciao a tutti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0