Sushi [Schushiiii]

Sent i säng, upp med tuppen.

Var utbjuden av några nya italienska vänner (och deras vänner) från skolan igår. Vi åt sushi på en restaurang i de übermysiga kvarteren kring Brera, promenerade runt, åt efterrätt på ett annat ställe och pratade massor.

Givetvis helt och hållet på italienska.

Jag förstår för det mesta nästan allting av vad italienarna säger, men har samtidigt svårt att bidra till samtalet eftersom jag måste koncentrera mig ganska hårt för att förvandla orden till svensk text inuti mitt huvud. Men jag tycker generellt att det går bättre och bättre - vilket också är mitt stora mål här: att prata helt flytande i december.


Jag och de andra, på väg hem runt ett-snåret inatt.

Snart är det dags för samling till min andra ligamatch med Virtus FC. Vi ska tydligen spela på en märkligt dimensionerad grusplan precis utanför stan, och jag lär få chansen igen. Har emellertid gjort två dåliga träningar på raken och hoppas att det inte satt sig i huvudet.

Återkommer med facit senare... :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0