"You're a good boy..."

Dagens händelser i punktform.

  • Under dagens lektion i Comparative Economics (som var ovanligt långtråkig) uppstod pinsam tystnad under den obligatoriska frågestund som läraren infört. Jag (som avskyr pinsam tystnad) ställde ett par frågor som jag var ganska nöjd med. Efteråt kom läraren fram till mig, tog min hand och sa: "You're a good boy." Jaha, så var det toppbetyget fixat då...
  • Hade en rensa luften-stund med min lägenhetspartner Stefano idag. Igårkväll var han rasande på att jag glömmer gasen på ibland och att jag inte alltid stänger av tvättmaskinen direkt efter att den blivit klar. Han medgav att han överreagerat men påpekade att "du måste sopa upp efter dig när du har ätit, torka med disktrasa på spisen, inte lämna brödsmulor vid sängen (?) och aldrig lämna gasen på". Lessons learned.
  • Funderar på att boka en hemresa till min älskling, från den 17 november till 24 november. För 2 000 spänn, två missade lektioner och en hemtenta på distans skulle jag alltså kunna få en hel vecka hemma. Dessutom samma helg som den traditionsenliga julmarknaden på Tjolöholms slott är. Tror och hoppas att jag bokar en biljett senare i veckan...
  • Apropå min underbart vackra, begåvade och härlig flickvän Camilla så är det bara TIO DAGAR kvar tills hon kommer. Och jag har redan förberett en helg full av överraskningar, romantik och myyyys...
  • Har inte varit på topp idag och hade inte den mentala orken att gå till gymmet, även om det säkert hade varit skönt att gå dit. Men jaja, vi vänder blad och hoppas på en bättre tisdag (då Stefano också har födelsedagsfest på en bar!)

Nu ska jag kolla klart på Magnolia, borsta tänderna och somna tidigt. Mina svarta, runda ringar runt ögonen vittnar om att jag sover alldeles för lite.. Natti natti!


Kommentarer
Postat av: Erika

Låter inte som att du haft en toppen-dag... tycker du får leva på "you're a good boy" för stunden. Snart kommer Camilla och då kommer allt kännas bättre :) Kram på dig!

2010-10-11 @ 23:11:33
URL: http://erikaskrikas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0