A study of Crime

Var just med om en rätt spännande incident.

Runt tolvsnåret hörde jag däcktjut utanför Camillas lägenhet. Tittar ut och får se en beige Volvo 745:a vansinnesköra uppför uppfarten utanför Elefanten. Bakom den kommer en polisbil i släptåg.

Jag ser killen (i 18-årsåldern, med invandrarpåbrå) stoppa bilen mitt utanför parkeringen, slänga sig ut och springa in i gymnasieskolan här utanför. Polisbilen åker upp, ställer sig och de två poliserna springer ut för att leta efter honom. Bara några minuter senare kommer samma kille ut ur en dörr på gymnasieskolan, hoppar in i Volvon och parkerar den här iskallt!

Jag berättade för poliserna vad jag sett och de sprang in på skolan utan att hitta honom. Sedan tog de ett par varv runtomkring för att se om det skulle ge något. Nu - ungefär 50 minuter senare - har polisbilen precis lämnat parkeringen men ingen har sett skymten av killen. Volvo står kvar på samma plats som förut.

Själv sitter jag kvar och leker låtsassnut.

Men undrar vilken kriminellt dåd denna yngling har genomfört. Han kan ju ha stulit bilen, men det känns ju inte så troligt med tanke på att han låste den med nyckel. Hm, får nog läsa TTELA imorgon för att få klarhet i saken..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0