Domenica

Har haft en väldigt bra dag, trots ett tråkigt slut.

Hade en finansläxa som skulle vara inne vid midnatt. Vi lyckades dock inte genomföra uppgiften fullt upp och kommer förmodligen få någon form av straff (eventuellt poängavdrag på den kommande tentan) framöver. Men strunt samma, sånt ska inte få mig sur en så här underbar söndag..

Idag drog jag för första gången på mig Virtus FC:s blårödrandiga tröja vid en vänskapsturnering i en liten industriort utanför Varese. Vi åkte nästan en timme i bil (jag satt bredvid mister) och spelade två matcher à 40 minuter styck. Jag startade på innermittfältet i båda och spelade helt okej.

I den första matchen (som slutade 1-1) blev jag utbytt några minuter från slutet, precis efter att jag gjort en av karriärens våldsammaste tacklingar och fått gult kort. Från bänken fick jag se kvitteringen komma på straff, och sedan vann det andra laget den efterföljande straffläggningen.

Men seger räckte i sista matchen och där vann vi med 2-0.

Älskar verkligen redan laget och mina nya lagkamrater.







Direkt när jag kom hem på kvällen mötte jag upp pappa, farfar och Lena för ännu ett restaurangbesök. Vi hittade ett thai-/kinesställe där jag åt pad thai, vårrulle, friterad banan samt färsk ananas.







Nu blir det godnatt för mig. Imorgon blir det skola i ganska många timmar.

Dessutom fyller farfar 84 år. Hipp, hipp hurra!


Kommentarer
Postat av: Camilla

du är så duktig älskling :)

2010-09-27 @ 08:21:46
URL: http://millajo.blogg.se/
Postat av: annica

mmm...artin! du spelar i ett italienskt fotbollslag. min dröm! HUR snygga är dom ?

2010-09-29 @ 23:50:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0