Läkarbesök

Guuuud vilken lång och jobbig dag.

Hade lektion (Corporate Finance) på förmiddagen men tvingades vänta kvar i Castellanza eftersom jag hade ett läkarbesök klockan 17, i hopp om att ordna vaccin för hepatit A och B inför Dominikanska-resan.

Fick dock vänta en timme på min tur, först efter att jag sagt åt sekreteraren att jag inte orkade stanna längre. Då kollade hon över min bokning (som universitetet ordnat med) och såg att jag stod under "Martin Cattaneo", alltså det efternamn som även universitetet har.

Samma namn som hade ropats ut en kvart tidigare, utan att någon reagerade.

Nåja, till slut skrev hon ut ett recept i alla fall.

Trött och hungrig hoppade jag på tåget hem till Milano men fastnade så småningom i kollektivtrafiken. Bussen jag tar hem från stationen hade fastnat någonstans och kom ungefär 45 minuter efter utsatt tid. Och istället för att som tänkt göra ett kvällsbesök på gymmet så positionerade jag mig i soffan.

On the positive side: bara en dag kvar nu, sen blir det långhelg.. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0