l'Allenamento

Godmorgon vänner,

Varit vaken i snart en timme trots väldigt sent läggdags. Hade min första riktiga träning med laget igår.

Körde ganska hårt. Tränaren började med att skicka ut oss på nästan en halvtimmes löpning runt planen, följt av starter och några enklare teknikövningar. Sedan spelade vi tolv mot tolv på stor plan.

Man märkte verkligen hur många duktiga spelare det finns i det här laget. Vi var nästan 30 stycken på träningen igår och det lär bli en hård strid om vilka som ska spela. Ligan börjar nu i helgen, men vi står över första omgången och ska istället spela en vänskapsturnering i grannstaden Varese.

Återstår att se om jag blir uttagen till den.

Hade utlovat bilder, men vågade inte börja fota som värsta turisten framför mina ändå ganska snälla lagkamrater. Här kommer dock ett smygfoto från vår i italienska sammanhang väldigt fina träningsanläggning:



Inte årets bild direkt. Snöret till kameran syns, det är suddigt, motljus - ja, allt som kunde gå fel gick alltså fel vid detta smygfoto. Men här planen i alla fall - omgärdad av ett stängsel, och bakom mig finns en stor betongläktare under vilken omklädningsrummen finns. Lite Sovjet anno 1983, men jag gillar det...

Nu ska jag till skolan. Ciao.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0