Milano, sono arrivato

Då var man stolt milano-invånare dårå.

Ryanair tog mig nätt och jämnt över kontinenten och det blev sedan en timmes bussresa från Bergamo till Milano där jag möttes upp på centralstationen av min nya lägenhetspartner Stefano.

Har just ätit middag med Stefano och en av hans tjejkompisar. De skulle ut på någon form av electronicakonsert ikväll och jag tänkte länge följa med - men valde istället att stanna hemma och packa upp och blogga och prata med älski och sova. Lägenheten är väldigt fin (Stefano är en Ikea-fantast), här kommer några bilder (kamerans blixt gjorde dem lite bleka, dock):


Vardagsrummet med en bäddsoffa och plasmateve (till höger)


Köket (nyrenoverat)


Vårt gemensamma sovrum


Min crib...


Badrummet med världens minsta badkar, en bidé (YES!) och lite annat

Kan också meddela att jag inte alls fick med så mycket i min resväska som jag hade hoppats. Fick offra en massa tjocka tröjor och har nu endast två stycken kvar.. Lyckades dessutom glömma min Nordea-dosa samt min kamera (den här är Stefanos). Jag är ett sånt kötthuvve ibland alltså...

Men behövde ändå gå på en shoppingrunda i helgen. Ska köpa fotbollsskor, tennisrack, handduk (ehh... fick offra min för lite annan stuff) och annat smått och gott.

A la prossima! :)

Kommentarer
Postat av: saudi

genomgår själv "offrings-processen" - tur att jag började i tid, nu hinner jag sörja också! lägenheten ser riktigt mysig ut, hälsa stefano! kram på dig

2010-09-03 @ 10:08:10
URL: http://saudi.bloggsida.se
Postat av: erika

Skont att du ar framme ditt kotthuvve. Jag tycker att vi alla borde skriva till nagon ang. bagageregler inom Europa. Jag fick offra mkt viktiga saker ;)

2010-09-03 @ 13:27:29
URL: http://erikaskrikas.blogg.se/
Postat av: Mmm...artin

Haha, "kotthuvve"?! Men ja, de där jävla bagagereglerna är ett helvete. Snaaaart tänker jag börja bojkotta Ryanair i alla fall, det är något som är säkert...

2010-09-03 @ 16:43:21
URL: http://mmmartin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0