Skolk

Jag är ju inte direkt känd för att skolka.

Åtminstone inte när det inte är befogat. Jag har lite svårt att lokalisera grunden till min rädsla att missa lektioner, men det är förmodligen betygsrelaterat. Har blivit lite bättre på att rucka på mina principer de senaste åren (yes, I am a rebel) men försöker fortfarande i möjligaste mån vara på plats när kunskap ska spridas ut på en bestämd tid.

Men idag missar jag faktiskt italienskan som börjar 16.00.

Tågen ut till Castellanza (som ligger en halvtimme utanför stan, om jag inte redan förklarat det) går varje timme och jag skulle ha åkt med det 14.45, inte 15.45 som min hjärna uppmanade mig till. Så, orka komma mitt i lektionen och sen ta samma tåg tillbaka en knapp timme senare..

Nä, då slappar jag hellre här. Väntar också på ett telefonsamtal från kaptenen i ett fotbollslag i stan. Genom kontakter har jag fått tag det här laget, och snart ska jag förmodligen provspela. Kanske redan ikväll.

Håll tummarna för mig i så fall! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0