Nyår på Dominikanska?

Smider stora planer här..

För ungefär ett dygn sedan kom jag och Camilla på att vi borde resa någonstans tillsammans över nyår. Liksom för att ta igen för de här fyra-fem distansrelationmånaderna som vi precis påbörjat. Dessutom är det ju aldrig fel att åka på romantisk semester, särskilt inte med min älski och särskilt inte i två veckor.

Men vart?

Dissade snabbt Thailand, Egypten, Sri Lanka, Vietnam och Barbados. Hittade ett sjukt ställe på Kap Verde som vi var inne på ett tag, men suget efter Karibien blev för stort. Vi bestämde oss för Dominikanska Republiken, ett land som jag velat besöka så länge jag kan minnas.

Ni vet - kritvita stränder, palmer, azurblått vatten, solstolar, kärlek.



Området Bahía de Samanà dit vi tänkt åka...



...och det här hotellet är vi inne på just nu.

Resan kommer säkert att gå på minst 16 000 kronor/person, men det känns ändå ganska rimligt med tanke på vad varje medelsvensson betalar för att åka till Thailand, som säkert är fint men lite overpriced.

Vad tycker ni? Ska vi satsa på det?

Om allt går vägen bokar vi äventyret redan ikväll... :)

(Och nej, träningsvärken har inte försvunnit, den har bara antagit en mildare form. Imorgon tänker jag göra comeback på gymmet, av ren snålhet förstås. Men ändå.)


Kommentarer
Postat av: Camilla

Alltså ett ord (med överdrivet upprepade vokaler i):



KÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖR!

2010-09-15 @ 21:43:15
URL: http://jourapresjour.blogg.se/
Postat av: Jennie

Tror inte jag tycker om er längre.... ;)

2010-09-15 @ 22:05:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0