What's Your Name Party

Fest igår, bakis idag.

Vi hade något som heter What's Your Name Party på en pub i närheten av universitetet. Började dock med förfest och några ölspel innan vi drog till en lokal pub, åtminstone nästan alla utbytingar.

Jag har alltid velat ha ett coolt asiatiskt namn, så på min namnlapp stod det Star/Martin. Ganska tidigt blev det emellertid populärt att sno namnlappar från varandra, vilket orsakade en del förvirring när man skulle presentera sig för de andra - tror jag slutade med en namnlapp som tillhörde en portugisisk tjej...

Hur som helst, det var en väldigt trevligt kväll. Snackade med belgare, spanjorer, svenskar, norrmän, skottar, amerikaner, italienare, engelsmän, fransmän - ja, de flesta egentligen. Vi är ett stort och skönt gäng. Nu har jag ingen skola varken idag eller imorgon men imorgon kväll är det International Dinner på skolan. Och på fredag är det fest. Igen.

Var och röstade idag på det svenska konsulatet tillsammans med en svensk tjej som heter Emelie. Sedan så mötte vi upp två andra svenska killar, Big Dave och Markus, samt en skotte, Scott, för att ta en sväng i Milano, i synnerhet för att besöka den hajpade butiken Abercrombie & Fitch.

Och det var verkligen galet. Stod i kö i en kvart innan vi kom in i butiken. Sedan vid ingången så fick man (om man ville) fotografera sig med två halvnakna modeller. Det var för övrigt bara modeller som "jobbade" i butiken - vissa av dem hade endast som uppgift att stå och se snygga ut.. Hm, inte konstigt att kläderna var svindyra.. 

Nåja, ikväll blir det lugnt. En promenad, någon film, kanske Skype med älskli

Räcker så.. :) 


Kommentarer
Postat av: erika

Jag dejtade en kille som jobbade på abercrombie ett tag och efter det kan jag nog aldrig mer gå in i en A&F store. Deras koncept är att ha dyra (i Amerikanska mått) men snygga kläder samt att spela så hög musik som möjligt + att alla STINKER deras parfym!

2010-09-08 @ 19:06:28
URL: http://erikaskrikas.blogg.se/
Postat av: Mmm...artin

Mm, mongoställe alltså. Och du har rätt, stället STANK parfym. Ytligt, dyrt, fula kläder, hög musik - ja, inte förstår jag hur Abercrombie kan gå så jäkla bra...

2010-09-08 @ 21:17:43
URL: http://mmmartin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0