Nu bär det av hemåt!

Egentligen borde vi sitta på bussen till flygplatsen nu, men inte då.

Fick ett telefonsamtal från Fritidsresor imorse och informerades om att flyget var tre timmar försenat, vilket sabbade hela den geniala tidsplan som jag och min Camilla gjort upp. Nu går bussen vid fyra lokal tid (nio svensk tid) och vi landar i Sverige klockan tolv imorgon, runt lunch alltså...

Men ingen direkt fara på taket. Vi har checkat ut från hotellet nu och sitter i receptionen och surfar/läser/softar/väntar. Satt förut och tänkte på allt jag lärt mig under denna underbara Dominikanska-resa, och det här är vad jag kommer på just nu:

  • Landet måste ha den högsta andelen sliskiga mopeduthyrare på jorden
  • Hummer är gott
  • Drinkar vid poolen är underskattat. Eller ja, drinkar överhuvudtaget
  • Dexter och Californication är två sjukligt bra teveserier
  • Sand hittar fanimej in överallt (skulle inte vara förvånad om jag får med mig sisådär 2,5 kilo hem också...)
  • All inclusive är ganska fett
  • Saltvatten är trevligt, förutom vid kallsupar
  • Spansk/latinamerikansk partymusik svänger!
  • Döda kackerlackor i monsterstorlek samt miniödlor är dominikanska husdjur, tydligen
  • Dominikaner kan inte koka ägg (inflikat av Camilla...)
  • Dominikanskt väder är VÄLDIGT ombytligt
  • En vecka är för kort för en chartersemester av den här typen, två veckor på gränsen till för långt (slutsatsen är att tolv dagar är ganska perfekt)
  • Man ska inte klappa skabbiga hundar på stranden
  • Det kan vara bra med kostsamma vaccinationer - vi har varken fått diarré eller någon form av hepatit under semestern
...och sedan det allra viktigaste:

Att jag och denna kvinna passar väldigt, väldigt bra ihop!



Ses snart i Sverige alla mina vänner :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0